Puzzelboekjes voor patiënten dankzij gemeente Eindhoven

home > nieuwsoverzicht > Puzzelboekjes voor patiënten dankzij gemeente Eindhoven

Puzzelboekjes voor patiënten dankzij gemeente Eindhoven

Dankzij een bijdrage van de gemeente Eindhoven heeft Stichting Máxima puzzelboekjes voor de verpleegafdelingen van Máxima Medisch Centrum gerealiseerd. Op woensdag 26 maart reikten medewerkers van de gemeente de eerste exemplaren uit op de verpleegafdeling Orthopedie.

Jaarlijks staan de medewerkers van gemeente Eindhoven het bedrag van hun kerstpakket af aan een goed doel uit de regio. Eerder is er al gekozen voor het Ronald McDonald Huis in Veldhoven. Dit jaar besloot medewerker Erwin Tuyn ervoor om de donatie aan Stichting Máxima te geven.

Het resultaat van de gift is een prachtig boekje vol verschillende soorten puzzels ter vermaak van patiënten. De eerste boekjes werden door Tuyn en zijn collega’s Lucienne Verspaget-Kuhn en Annemieke van der Beek uitgereikt aan twee patiënten van de verpleegafdeling Orthopedie. “Wat een geweldig idee! Het is zo fijn om iets te doen te hebben”, is de reactie van Rietje Aarts, patiënte. Ook medepatiënte Marije Sprakel is blij: “Ik verveel me hier soms erg, dus het komt voor mij geen dag te vroeg.”